Travel

Monday, June 03, 2013

Rumah Atok ~ Dulu dan sekarang

Rumah Atuk dah direnovate. Rumah papan dan jadi rumah batu. Sampai ke bilik air, stor, garaj keta pasang 'downlight'. Huhuhu

Tapi ada gak bahagian yang masih papan sebab Atuk nak maintain bilik bawah tanah. Bilik bawah tanah dulu jadi tempat lepak waktu tengahari sebab bilik tu paling sejuk tapi sekarang tidak lagi.
Kat bilik dalam tanah tu Mama simpan album gambar lama-lama. Aisya duk selongkar, Mama pun join tengok sekali. Jumpa gambar lama umah Atuk.
Dari dulu sekarang warna sama je. Warna merah! Suka betul Atuk ngan warna merah.
Kalau tengok dari depan tak nampak sangat perubahannya sebab depan tak usik. Cuma pintu depan tukar ke sliding door.

Seronok sangat Amyras sebab dapat jumpa sepupu-sepapat. Mama pun seronok dapat jumpa Atuk, Maklong & Pakngah. Dapat belajar buat donut dari Maklong. Bila tanya resepi, takde resepi.. Campak2 jer.. Hahahah.. Style Opah ni, buat kueh takde resepi.
Nanti Mama buat kat umah yer.
















2 comments:

  1. Cantik gebu donut tu!! Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan sebiji pun kenyang gila!

      Delete

Terima Kasih Sebab Sudi Komen :)

There was an error in this gadget