Travel

Thursday, September 20, 2012

BILA 'ALI DEMAM....

Rasanya ini pertama kali 'Ali demam panas yang teruk. 39.5 Darjah Celcius. 2 kali letak ubat bontot pun tak kebah-kebah. Mula-mula pegi Klinik Aniza, macam tak jalan jer ubatnya.. Pegi Klinik Tan plak. Masa pegi klinik Tan panas dah kurang. Maybe ubat baru nak berkesan. Tapi takut malam kang panas balik. Sebab kekadang virus siang tido malam berjaga. Harap-harap badan Ali tak panas lagi malam ni.

Ali nak masuk 8 bulan, tapi gigi tak tumbuh lagi. Demam nak tumbuh gigi ke? Orang tua kan cakap camtu.. Tapi tengok gusinya takde nampak cam gigi nak tumbuh pun. Menggigit tu selalu.

Kalau nak tido mesti nak menghisap sesuatu. Puting kosong atau puting botol tak nak pulak. Selalu yang jadi mangsa selimut dan tuala kecik. Masa Along jaga kat rumah Makwan, Along bagi jari dia.. Ekekekek

Ali demam ni.. Kemain sememeh(manja terlebih).. Sikit-sikit nangis.. Tak leh langsung Mama nak bergerak.

Nak citer pasal bagi ubat, anak-anak Mama kalau umur bulan-bulan ni memang bersilat kalau nak bagi ubat. Masa mama pegi umah Untie Sikin, mama tgk dia bagi anak dia ubat satu picagari satu ubat. Wahhh!! Sangat bagus! Tak de la lepas satu ubat terkial2 nak sedut ubat lain kan. Dah la ubat budak2 ni 3-4 jenis. Bila satu ubat satu picagari tak la lama downtimenya!
Mungkin orang lain dah lama buat. Mama anak no-4 baru buat. Hahahaha!!

8 comments:

  1. A'ah. ..senang mcm ni... Standby siap2... Takde kita terkial2. Semoga cepat sembuh aliy'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama bdak kecik ni 'Ali la Yati.. Bukan Aliy... Asalnya mmg nak letak Aliyy.. Tapi cadangan ditolak dek Papa. Hehehe

      Delete
  2. Macam kat spitalll

    ReplyDelete
    Replies
    1. oOo..kat spital wat cam ni ek..alhamdulillah anak2 akak tak pernah masuk spital.

      Delete
  3. 'Ali demam makan kambing golek banyak sangatlah mama,xper k ina oi anak 4 br nk start.kalau anak kelima lagik tragis.(kesan anak bnyk kali masuk spital auntie sikin pun dah blh jadik nurse tau)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak kelima?? sudahhh..cukupp sudaahhhhh....ekekkee

      Delete
  4. nozie rosli1:00 AM

    Kalu kat spital mmg bg 1ubt 1picagari nih..kalu kat spital lpas bg ubt terus buang..yela..dh sana mmg byk mende alah tu..hihi..'ali dah sihat ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak guna picagari tuh sampai ilang la nomo2 sukatan dia...akakka..Alhamdulillah Ali dah sehat :)

      Delete

Terima Kasih Sebab Sudi Komen :)

There was an error in this gadget