Travel

Sunday, November 07, 2010

Nasi Arab di SABA RESTORAN Cyberjaya

Dah lama tingin nak pegi makan nasi arab. Tapi tak tau nak gi makan kat restoran mana. Sebelum nih xclasmate pernah nah belanje kat sini, tapi x jadi. Pas tu baru2 nih opismate lak makan kat sini. So, masa Abah datang, ajak Abah gi sini. Abang jalan nak gi Cyberjaya pun tak berapa tau, pakai redah jer....memang sesat sampai Putrajaya..ekekke..Tapi alhamdulillah sampai jugakkk..memang rami org makan kat sini..penuh keta parking keliling restoran. Ini la dia Restoran Saba. Ada 2 pintu, dalam resorannya x la besar sangat..tapi ada letak meja2 tambahan kat luar. Meja kusinya x standardize ( ehhehhe..banyak lak komplen) ada meja kuning, ada meja itam, ada meja biru..meja kusi plastik.
Ini muka depan menunya. Nak amik menu dalam, tapi segan la plak..huhuhuhu

Ini yg mama order KABSAH LAMB. Harga Regular RM15, Large RM25. Kalau Large tuh leh makan tuk 2 org..kalau jenis perut kecik leh makan 3 org kut. Lambnya sangat la lembuuuuttttt. Nasinya plak sangat la panjang dan sedaapppp..memang puas hati lah! sekali dengan hidangan ni diserta kan sambal (tomato+cili besar) yg x berapa pedas & salad timun (timun+tomato). Kalau nak kari kentang leh amik sendiri kat dalam. (kat mana tu ntah, sebab Abang yg tolong amikkan..huhuhu)


Zoom tang nasi dia yg panjang ..huhuhu..memang xpernah la jumpa nasi panjang ni.


Aisya makan Kebab Ayam RM.5.00. Mula2 order Roti Arab, tapi malangnya dah abis.

Ini order makcik & Abah, Chicken Kebab + Nasi RM20.00...Hmmm agak lain rupa dia dari dalam gambo. Makcik kata, rasanya biasa jer.

Ini order by Abang, Chicken Grill RM12.oo . Kalau order yg grill nih lambat sikit sampai. Abang order air Banana with Milk RM8.00. Mama order air botol Barbarican perasa Lemon RM4.00.


Ini kad untuk bayar. Bawak ke kaunter bayar, akan keluar la berapa kena bayor.



Ini pintu depan yg ke-2, penuh kat dalam tu..dapat meja kat luar jer. Kat tepi pintu ada stesen kebab.
Memang puas hati la makan kat sini. Lepas makan bawak Abah gi Putrajaya lak. Best pegi Putrajaya petang2. Lepak tepi tasik, bdak2 pun seronok main lari2.


2 comments:

  1. Hahh...!!! aku baru gak pergi sini Rabu lepass...!!!!! PUnya la ramai orangg.. macam gi fast food! tapi food dia ok laa.. sedapp.

    nanti leh cilok gambar blog nko sbb aku smpat snap food jee... ha ha ha

    ReplyDelete
  2. izan~ ko makan aper? kabsah lamb dia memang saiko lah!
    bolehh..amik-amik..tapi jgn lupa link kan ke sini...hehhehhe

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Komen :)

There was an error in this gadget